czerwiec 25

Wycieczka uczniów kl. I-III do Zatoru

zdjecie 5W czwartek 18. czerwca, uczniowie kl. I-III wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę. Piękna pogoda zachęcała do podróży. Zator – cel naszej wyprawy – przywitał nas ciepłem słonecznych promieni. Gotowi na pełen przygód dzień, weszliśmy do Zatorlandu. Tam czekało na nas wiele atrakcji. Pierwszą z nich był lunapark. Tam mieliśmy niezłą frajdę jeżdżąc na karuzelach, skacząc na trampolinach, bawiąc się na „dmuchańcach” w kulkolandzie, jeżdżąc na mini-gokardach i korzystając z innych urządzeń przygotowanych dla dzieci.
Kolejnym punktem naszego dnia było kino 360 stopni. Pierwszy raz spotkaliśmy się z takim rodzajem kina. Nie dość że obraz był dookoła nas, to jeszcze efekty specjalne (bańki mydlane, pluskające morze itp.) co jakiś czas nas zaskakiwały, a fruwające między widzami pszczółki, były dopełnieniem bajkowej całości.
Następną niespodzianką była ścieżka edukacyjna w Dinozatorlandzie, w którego każdym zakątku czaiły się wyglądające jak żywe, dinozaury. Na chwilę przenieśliśmy się w przeszłość. Zwierzęta te nie tylko poruszały się, lecz także wydawały dźwięki. Pani przewodnik kolejno przedstawiała nam gady, zarówno te mniejsze, jak i gigantyczne, siejące dawniej postrach na Ziemi, między innymi roślinożerne zauropody. Ogromne wrażenie zrobił na nas T-Rex, największy z nich. Aż trudno było sobie uzmysłowić, że one naprawdę żyły. Dopełnieniem całości było Muzeum Szkieletów i Skamieniałości, w którym oglądaliśmy kolekcję skamieniałych zwierząt – ważek, ryb, ptaków, również elementy szkieletów dinozaurów oraz jajka. Była tam także stała ekspozycja, która pokazuje procesy powstawania skał, minerałów i kamieni ozdobnych.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Wadowicach. Tam odwiedziliśmy kościół dzieciństwa i młodości Karola Wojtyły, który tutaj został ochrzczony, modlił się i był ministrantem, przyjął I Komunię świętą i sakrament bierzmowania. W tej świątyni odprawił swoją prymicyjną mszę św. w listopadzie 1946 r. oraz m.in. okolicznościową mszę św. z kazaniem w lipcu 1966 r. z okazji 100-lecia gimnazjum. Pomodliliśmy się i udaliśmy się do domu.
Szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do naszych rodzin, opowiadając pełen przyjemności i atrakcji dzień.

red. Dorota Wcisło

Galeria zdjęć

Copyright © 2014. All rights reserved.