Super Programiści w świecie robotyki
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w naszej szkole realizowany jest projekt „Szkoły marzeń w Gminie Mszana Dolna”. Jest on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Grupą docelową projektu jest 11 placówek oświatowych które zostały wyposażone w specyficzne dla danego przedmiotu sprzęt i pomoce dydaktyczne do realizacji podstawy programowej oraz w narzędzia TIK.
30 listopada 2018 r. nasza szkoła otrzymała 2 zestawy klocków LEGO MINDSTORMS EV3 i 2 tablety, które uczniowie wykorzystują na zajęciach rozwijających z informatyki „Super Programista”. Zestawy te wprowadzają uczniów w świat robotyki, pozwalają tworzyć zautomatyzowane istoty, pojazdy, maszyny i wynalazki LEGO oraz nimi sterować. Łącząc klocki LEGO® z programowalnymi klockami, silnikami i czujnikami, uczniowie zajmują się tworzeniem modeli, które będą chodzić, mówić, chwytać, myśleć, strzelać i robić niemal wszystko. Uczniowie mogą stworzyć m.in. humanoidalnego robota, strzelającego skorpiona, pełznącego węża, wózek widłowy, ciężarówki wyścigowe, gitary elektryczne, kroczącego dinozaura i wiele innych! Każdy robot posiada unikalne cechy i program, który kontroluje jego zachowanie! Dzięki LEGO® MINDSTORMS uczniowie odkryją nieskończone możliwości LEGO i własnej wyobraźni!
W trakcie zajęć z robotyki z Lego MINDSTORMS mali inżynierowie zdobędą wiedzę z budowy i programowania robotów, a także poznają terminy tj.: przekładnia, prędkość, moc silnika, trajektoria, algorytm sterowania. Zajęcia, choć sprzyjają pracy w grupach, pozwalają każdemu uczestnikowi samodzielnie spróbować swoich sił w konstruowaniu i programowaniu robotów. Blok zajęć z robotyki to doskonała okazja do rozwinięcia kompetencji informatycznych i technicznych młodych konstruktorów. Zajęcia z robotyki to również szansa na kształcenie twórczego myślenia oraz wyobraźni przestrzennej, które pozwolą uczniom lepiej zrozumieć świat przedmiotów ścisłych. Poza tym samodzielne wykonanie z pozoru trudnych projektów konstrukcyjnych sprawia uczniom wiele satysfakcji i radości oraz zdecydowanie umacnia ich wiarę we własne możliwości.
red. Natalia Kuziel