Europejski Dzień Języków Obcych w naszej szkole
26 września w Szkole Podstawowej im. Św. Józefa w Lubomierzu obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych – wyjątkowe wydarzenie, które przypomina, jak ważną rolę pełnią języki w budowaniu więzi między ludźmi i kulturami. To był dzień pełen zabawy, nauki i integracji, w który zaangażowani byli uczniowie, nauczyciel geografii oraz nauczyciel języków obcych. Głównym celem wydarzenia było rozbudzenie ciekawości uczniów wobec języków obcych i kultur innych narodów, a także uświadomienie, jak wielką rolę odgrywają języki w codziennym życiu i przyszłości zawodowej. Ważnym aspektem było również rozwijanie otwartości, empatii i szacunku wobec różnorodności.Na dolnym korytarzu przygotowano specjalną strefę językową – kącik powitań świata oraz językową fotobudkę. Uczniowie odwiedzający pięć stanowisk: angielskie, niemieckie, hiszpańskie, włoskie i francuskie, mogli przywitać się w obcym języku, dowiedzieć się ciekawostek kulturowych oraz obejrzeć tablicę „Jak powiedzieć cześć na świecie?”, na której umieszczono flagi i wymowę powitań. Nauczyciele zachęcali uczniów do rozmów o tym, jak różnorodność językowa buduje wzajemny szacunek.
Nie zabrakło także atrakcji w postaci fotobudki z mapą świata w tle. Uczniowie chętnie robili sobie zdjęcia z gadżetami i tabliczkami z napisami w różnych językach, takimi jak „Bonjour!”, „Hello!” czy „Hola!”. Dużym zainteresowaniem cieszył się również quiz „Zgadnij, jaki to język”, w którym uczestnicy słuchali krótkich nagrań i próbowali odgadnąć, skąd pochodzi dany język. Najlepszym wręczono drobne upominki.
W czasie przerw szkolne korytarze wypełniała muzyka świata. Z głośników płynęły utwory w różnych językach, dzięki czemu uczniowie mogli poczuć atmosferę wielokulturowości i otwartości na inne tradycje.
Europejski Dzień Języków Obcych był dla całej społeczności szkolnej inspirującym doświadczeniem, które udowodniło, że nauka języków to nie tylko obowiązek szkolny, lecz także fascynująca przygoda, otwierająca drzwi do poznawania świata i ludzi.
red. K. Chodarcewicz
N. Kuziel

















