listopad 2

Wycieczka na Jasień

20211027_123401Korzystając z pięknej i słonecznej pogody uczniowie klasy IV i VI wraz z opiekunami wybrali się na pieszą wycieczkę w pobliskie góry. Naszym miejscem docelowym był Jasień (1062 m n.p.m.) szczyt leżący się w Beskidzie Wyspowym. Wyruszyliśmy żółtym szlakiem z Przełęczy Przysłop. Początkowo szliśmy asfaltową drogą do najwyżej położonych zabudowań Przysłopia. Dalej trasa prowadziła polną drogą głównie przez las. Uczniowie dzielnie maszerowali naprzód podziwiając uroki jesiennego krajobrazu. Przed wejściem na szczyt Myszycy (877 m n.p.m.) z Nowej Polany rozciąga się piękny widok. Podziwialiśmy panoramę Gorców z górującą sylwetką Gorca (uczniowie rozpoznali go po charakterystycznej wieży widokowej). Dalej ciągnie się grań łącząca Gorc z Jaworzyną Kamienicką i pasmem Kudłonia. Wędrując dalej minęliśmy osiedle Przysłopek i zdobyliśmy kolejny szczyt Mizówka (969 m n.p.m.). Po drodze przyszedł czas na odpoczynek. Zatrzymaliśmy się przy bacówce aby zregenerować siły i nieco odetchnąć. Posileni ruszyliśmy dalej. Szliśmy lasem liściastym „tonąc” w dywanie kolorowych liści. Po drodze uczniowie zdobywali wiedzę na temat gatunków drzew i innych roślin. Wielką atrakcją była nora w korzeniach drzew, najprawdopodobniej lisa. W końcu dotarliśmy do celu – szczyt Jasień został zdobyty. Ale tutaj nie kończy się nasza wędrówka. Postanowiliśmy wejść na Kutrzycę (1051 m n.p.m.) i Polanę Skalne, która jest bardzo dobrym punktem widokowym. Jesienny krajobraz zapierał dech w piersiach, trud wędrówki został nagrodzony. Mogliśmy stąd zobaczyć część Tatr Wysokich, pod nimi Gorc, Przysłop i Kudłoń a z lewej strony Mogielicę. Tutaj zatrzymaliśmy się na dłużej. W promieniach jesiennego słońca uczniowie odpoczywali i podziwiali widoki. Nadszedł czas powrotu. Wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale zadowoleni i pełni satysfakcji z pokonanych 11 kilometrów.

Wycieczka w góry to świetna okazja dla uczniów do spędzenia więcej wolnego czasu ze swoimi rówieśnikami, sprzyja zacieśnianiu przyjaźni i nawiązywaniu nici porozumienia między dziećmi. Uczniowie lepiej się poznają, uczą ze sobą współpracować, a po powrocie do szkoły z pewnością zaowocuje poprawą relacji między nimi.

red. Ewa Drabik

Galeria zdjęć

Copyright © 2014. All rights reserved.