czerwiec 12

Realizacja projektu “Książki naszych marzeń” w kl. 4, 5 i 6

Jednym z celów projektu “Książki naszych marzeń” było rozbudzenie zainteresowań czytelniczych wśród uczniów. W dobie, gdy książka nie jest popularna, nauczyciele szukają sposobów, by uatrakcyjnić tę formę przekazu. Uczniowie klasy czwartej mieli możliwość poznania powieści “Czerwone drzewo” A. Maleszko poprzez słuchowisko. Audiobook, jako forma przekazu jest nie tylko interesujący, ale i praktyczny – daje możliwość zapoznania się z treścią książki nawet tym uczniom, którzy mają problem z czytaniem. Wszystkim spodobały się przygody głównych bohaterów. Z zapałem zabrali się więc do pracy w grupach. Zadania polegały na wykonaniu prac plastycznych związanych tematycznie z treścią lektury. Uczniowie przygotowali również plansze i schematy prezentujące głównych bohaterów i przedstawili je na forum klasy. Chętni wzięli udział w konkursie “ Dalsze przygody bohaterów powieści Czerwone krzesło”.

Wielu uczniów klasy piątej wykazuje zainteresowanie teatrem, w związku z tym historię Ani z Zielonego Wzgórza poznali w powiązaniu z tą formą kultury. Najpierw obejrzeli spektakl w Teatrze Współczesnym w Krakowie. Taki przekaz zachwycił młodych odbiorców. Przyczynił się również do tego, że bez oporów sięgali po powieść, by dokładnie poznać losy bohaterki. Zainspirowani spektaklem i książką wykonali plakaty zachęcające do zapoznania się z historią rudowłosej dziewczynki. Zostały one umieszczone na klasowych gazetkach. Dodatkowo piątoklasiści przygotowali scenki obrazujące najzabawniejsze momenty w życiu Ani Schirley. Scenki te obejrzały ich młodsze koleżanki i koledzy z klasy III i IV. Bardzo im się podobały. Zachęciły niejednego ucznia do pożyczenia i przeczytania powieści L.M.Mountgomery.

W klasie szóstej zainteresowaniem cieszył się “Hobbit” J.R.R.Tolkiena. Po przeczytaniu książki uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne przedstawiające jej treść oraz głównych bohaterów. Napisali również list do szóstoklasistów z zaprzyjaźnionej sąsiedniej szkoły, w którym zawarli recenzję powieści. Został również przeprowadzony cykl lekcji, podczas których uczniowie obejrzeli fragment filmy “Hobbit, czyli tam i z powrotem” , który stał się punktem wyjściowym do rozmowy na temat tej formy przekazu, dał możliwość wzbogacenia słownictwa związanego właśnie z filmem.

Podsumowując można stwierdzić, iż zajęcia prowadzone w ramach projektu spotkały się z zainteresowaniem uczniów, a co ważniejsze zamierzony cel został osiągnięty, dzieci chętnie sięgały po książki, czytały je i dzieliły się wrażeniami.

red. Małgorzata Kawecka

Galeria zdjęć


Copyright © 2014. All rights reserved.

Posted 12 czerwca 2016 by Natalia in category Uncategorized