maj 22

Sukcesy uczniów w konkursie historycznym „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii”

Magdalena Zapała z klasy VII została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego „Przywrócić głos Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii” w kategorii praca modelarska, a Piotr Rucki z klasy VIII otrzymał wyróżnienie w kategorii praca plastyczna.
    Uczennica wykonała model samolotu Stanisława Skalskiego – legendarnego asa myśliwskiego okresu II wojny światowej i bohatera bitwy o Anglię. Natomiast Piotr narysował portret Wincentego Witosa – jednego z ojców polskiej niepodległości i działacza ruchu ludowego. Osiągnięte wyniki to niewątpliwie duży sukces naszych uczniów, którzy rywalizowali z uczestnikami aż 80 szkół, w tym 12 spoza granic kraju. Continue reading

maj 22

Warsztaty z psychologiem

W dzisiejszym świecie, pełnym technologii i internetowych interakcji, ważne jest, aby dzieci już od najmłodszych lat zdobywały świadomość i umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z cyberprzemocą oraz stresem emocjonalnym. W dniu 9 maja 2024 roku, uczniowie naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w warsztatach prowadzonych przez psychologa z Polskiego Centrum Profilaktyki, ufundowanych przez Urząd Gminy Mszana Dolna. Celem zajęć było zwiększenie kompetencji w wyżej wymienionych obszarach.
Dla uczniów  klas 1-3, tematem przewodnim spotkania został problem cyberprzemocy. Pod okiem doświadczonego psychologa dzieci miały możliwość zgłębienia zagadnień związanych z bezpieczeństwem w Internecie oraz nauki odpowiedzialnego korzystania z zasobów online. Podczas warsztatów poruszono wiele istotnych kwestii, takich jak rozpoznawanie zachowań cyberprzemocowych, znaczenie szacunku w komunikacji internetowej oraz sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych. Continue reading

maj 22

WYNIKI KONKURSU „WYTRWAŁY CZYTELNIK”

W styczniu 2024 r. w  ramach realizowanej innowacji pedagogicznej „Książka Moja Przyjaciółka” dla  klas  1-3 został ogłoszony konkurs czytelniczy „Wytrwały Czytelnik”. Uczniowie do 15 maja 2024 r.  systematycznie wypożyczali książki, które  musieli przeczytać. Każdy uczestnik konkursu  prowadził zeszyt lektur, w którym notował tytuł utworu, autora tekstu oraz głównych bohaterów; miał także możliwość wykonania ilustracji do przeczytanej książki.
Komisja oceniła najbardziej wytrwałych i zaangażowanych czytelników spośród uczestników konkursu: Continue reading